//DE AFTER-LUNCH DIP: 6 X TIPS OM AFTER-LUNCH DIPS TE VOORKOMEN

DE AFTER-LUNCH DIP: 6 X TIPS OM AFTER-LUNCH DIPS TE VOORKOMEN

NOOIT MEER AFTER-LUNCH DIPS MET DEZE TIPS

Je kent het wel. Te laat op staan, een slecht ontbijt, vliegend naar kantoor, om vervolgens voor de lunch te verreken van de honger. Snel een slechte snack naar binnen, om in ieder geval de ergste trek tot aan de lunch te stillen.

Wanneer die lunch dan ein-de-lijk is aangebroken, let je vaak niet meer op de voedingsstoffen die je lunch op dat moment bevat. Te veel suikers, koolhydraten en transvetten zorgen voor een huge after-lunch dip, waar jij en je baas echt niet op zitten te wachten. Je moet nog een halve dag, en van een powernap op je bureaustoel word je waarschijnlijk niet veel fitter.

“MET MEER ENERGIE
DE DAG DOOR TE KOMEN”

BEWEGEN
Loop tijdens of na je lunch een rondje buiten. Door te bewegen zorg je ervoor dat de energie niet gelijk wordt opgeslagen, maar wordt gebruikt voor het bewegen. Bij bewegen in de buitenlucht zorg je ook voor extra zuurstof, wat de verbranding extra bevordert.

REGELMAAT
Probeer niet in één keer je complete maaltijd voor de dag naar binnen te werken. Maar verdeel deze in meerdere porties per dag. Zo blijft je bloedsuikerspiegel op peil en voorkomt dit heftige schommelingen, die de dip veroorzaken. Bij het verspreiden van meerdere porties per dag blijft ook je spijsvertering constant in beweging waardoor je calorieën nog efficiënter verbrand, en het eten beter wordt geabsorbeerd.

ETEN
Probeer snelle koolhydraten te vermijden zoals; wit brood, kant-en-klare salades, gewone past, witte rijst, fruitsappen snoep en sportdranken. En deze te vervangen door; volkoren producten, quinoa- of zalmsalade, noten en zaden, zoete aardappelen, havermout. Deze producten zijn zoveel mogelijk suiker- en koolydraatarm waardoor de stijging in de bloedsuikerspiegel stukken minder is. Je zult zien dat je met het eten van deze producten afscheid neemt van je middagdip.

FRUIT
Fruit is niet alleen gezond, maar ook goed als tussendoortje! In fruit zitten fruitsuikers die bloedsuikerspiegel omhoog laten schieten voor extra energie. Top, als je net die extra energie oppepper nodig hebt. Maar overdrijf het niet en houdt het bij één à twee  stuks fruit per dag.

CAFEÏNE 
Van koffie krijg je uiteraard een boost, maar deze energie is helaas maar van tijdelijk aard. Zodra de cafeïne is uitgewerkt kun je weer een dip verwachten. En hoe meer koffie je drinkt hoe meer van dit soort dipjes je dan krijgt.

NACHTRUST
Nachtrust, dit spreekt voor zich, goed slapen zorgt ervoor dat je sowieso al stukken fitter bent.

Mocht je ondanks bovenstaande tips nog steeds last hebben van een after-lunch dip, dan is het handig om je intensieve werkzaamheden naar de ochtend te verplaatsen. In de ochtend zijn we vaak productiever en zijn we de after-lunch dip nog voor.

ZIE GEZONDE HOTSPOTS

Bron: vacatureviaginny.nl
Credits header: Katarzyna Zdanowska/Shutterstock

Nick

Nick

Founder van Hotspotjes waarop ik de leukste hotspots in kaart breng om deze vervolgens met jullie te delen. Van restaurant, winkel en bar, tot de tofste clubs en festivals!
Nick
2017-04-20T10:11:14+00:00